Doorstroming vs opstopping

Pijlen die naar beneden wijzen hebben iets statisch. Ze zijn absoluut niet dynamisch. Het geeft aan waar iets ligt. Niet iets waar je naar toe zou willen gaan. En Rijkswaterstaat heeft het eindelijk door! Weer een kleine ergernis minder...

Verkeersbord_Almere.jpg Verkeersbord_114387m.jpg


Verkeersbord met pijl omhoog biedt voordelen Marcel van Lieshout Amsterdam - De blauwe borden met witte pijlen boven de snelwegen krijgen een nieuw ontwerp. De richtingpijlen wijzen straks niet meer omlaag, maar omhoog. Die visuele aanpassing leidt tot een betere doorstroming en bevordert de veiligheid, zo is uit een proef gebleken. Lees verder op de site van de Volkskrant.

Gerelateerde informatie

2008verkeersborden en verkeersregels_tcm195-218045.pdf.png

1 Comments

Ik heb die pijlen nooit als iets statisch beschouwd.
Wel als dwingend:
"Voor Heerhugowaard op deze 2 banen gaan rijden."


Ik vind het in ieder geval wel een aparte zienswijze (dat statische).

Toen ik het bericht indertijd in de Volkskrant las, was ik geneigd in te stemmen met het idee achter de nieuwe opzet van de borden.

Later sloeg de twijfel toe. Als automobilisten een beslissing moeten nemen over de richting waarin zij gaan rijden, of zich afvragen "wil ik straks wel naar rechts?" Dan.... inderdaad twijfel. Dat lijkt mij niet goed voor de doorstroming!

Ben benieuwd naar de eerste evaluatie

Leave a comment


Tik te tekens in die u ziet in de afbeelding hierboven.

Archief

Over dit artikel

Deze pagina bevat een enkel bericht geschreven door ns gepubliseerd op May 30, 2008 9:25 AM.

Een gevisualiseerd netwerk was het vorige bericht op deze blog.

Wat was waar punt nl is het volgende bericht op deze blog.

Lees recente content in de linker kolom of blader door het archief om alle content te vinden.

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Amsterdam, statistisch bekeken. Make your own badge here.
Creative Commons License
This weblog is licensed under a Creative Commons License.
Powered by Movable Type 4.21-en